Algemene Reptielenpraat

Wateragaam Vrouwtje Zwanger?

Dit forum is bestemd voor onderwerpen die niet in de andere fora passen, maar toch gerelateerd zijn aan de reptielenhobby.

Berichtdoor Carina1 » 06 Dec 2007 22:32

hallo,Ik heb een wateragaam(vrouwtje) en ik denk dat ze eieren gaat leggen binnenkort voor het eerst, maar hoe kan ik weten dat ze niet gewoon dik is maar eieren heeft? en als ze eieren gaat leggen wat kan ik dan beter in de bak doen? zodat ze kan gaan graven etc.Groetjes CarinaKijk even bij mijn foto 's!
Carina1

Berichtdoor Nobodys » 06 Dec 2007 23:52

Hallo Carina,Als je het mij vraagt heb je geen vrouw zitten maar twee mannen, til het dier eens op waar jij denkt dat het een vrouw is. Als de sporen onder op achterpoten bruin zijn en niet wit heb je zeker een man, heb je deze dieren zien paren? Zo ja, hoe ging dit eraan toe? Graaft het vrouwtje gewoon op willekeurige plaatsen in het terraria?Op de foto kan ik geen duidelijk zwanger vrouwtje zien maar heel gewoon doorvoed.Twee foto's van jong vrouwtje en ander van de sporen waar je naar moet kijken.
Laatst gewijzigd door Nobodys op 06 Dec 2007 23:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
Nobodys
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Climie » 07 Dec 2007 18:59

QUOTE (Nobodys @ 06-12-2007 23:52:17)
Hallo Carina,Als je het mij vraagt heb je geen vrouw zitten maar twee mannen, til het dier eens op waar jij denkt dat het een vrouw is. Als de sporen onder op achterpoten bruin zijn en niet wit heb je zeker een man, heb je deze dieren zien paren? Zo ja, hoe ging dit eraan toe? Graaft het vrouwtje gewoon op willekeurige plaatsen in het terraria?Op de foto kan ik geen duidelijk zwanger vrouwtje zien maar heel gewoon doorvoed.Twee foto's van jong vrouwtje en ander van de sporen waar je naar moet kijken.
Waaruit maak jij dattie 2 mannen heeft?@ Carina: Je voelt aan de zijkant harde plekken zitten, en vaak zie je de eieren uitsteken. (als bobbels)
Climie

Berichtdoor Dr Iq » 07 Dec 2007 19:32

QUOTE (Carina1 @ 06-12-2007 22:32:04)
Kijk even bij mijn foto 's!
En waar zijn deze te vinden? ... ik heb ze al gevonden dankzij barry. Was de galerij vergeten.
Laatst gewijzigd door Dr Iq op 07 Dec 2007 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Dr Iq

Berichtdoor barry » 07 Dec 2007 19:42

QUOTE (Climie @ 07-12-2007 18:59:01)
Waaruit maak jij dattie 2 mannen heeft?@ Carina: Je voelt aan de zijkant harde plekken zitten, en vaak zie je de eieren uitsteken. (als bobbels)
aan de hand van de foto's die in er profiel staan biggrin.gif
Gebruikers-avatar
barry
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Carina1 » 08 Dec 2007 18:58

hey... Dat het een vrouwtje is dat weet ik al ik heb 2 mannen en 1 vrouwtje en 1 waarvan ik niet weet wat het is ... maar het gaat mij dus om mijn vrouwtje die gewoon best bol aan het worden is maar ik zie geen bobbels of harde dingen
Carina1

Berichtdoor Carina1 » 08 Dec 2007 18:58

en met de foto s bedoelde ik gewoon neem een kijkje dr staat niet echt een duidelijke foto op van het vrouwtje
Carina1

Berichtdoor Nobodys » 09 Dec 2007 13:51

Neem turf en zandmengsel, turf voor vocht vast te houdem en zand voor de stevigheid hiervan zodat het niet instort omdat je anders een erg gestrest dier krijgt. Dit in een bak waar min. 25 cm diep mengsel in kan, temp van deze legbak moet tussen de 27 graden en 29.5 zijn, zo niet legt het dier geen eieren en krijgt ze legnood. In elk geval hoef je je met wateragamen niet zo druk te maken qua legnood, dit zijn net kippen op dat gebied. Ik kweek er gemiddeld 700 van op jaarbasis dus weet redelijk waar ik het over heb, op het moment een groep van 18 volwassen dieren in de kas en begin volgend jaar zal deze groep worden uitgebreid met nog 23 vrouwen extra. Voor meer info of foto's hiervan zie: www.Quolibet.nl
Nobodys
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Climie » 09 Dec 2007 13:55

QUOTE (barry @ 07-12-2007 19:42:46)
QUOTE (Climie @ 07-12-2007 18:59:01)
aan de hand van de foto's die in er profiel staan biggrin.gif
Ohw haha Sorry
Climie

Terug naar Algemene Reptielenpraat